Hvordan aktiverer jeg min bils modem ved hjælp af FordPass®*?
For at oprette forbindelse til dit FordPass® Connect-modem skal du tilføje din bil i FordPass og fuldføre aktiveringen på skærmen i bilen ved at følge nedenstående trin.
Før du begynder, skal følgende forudsætninger være opfyldt:
- Din bil skal være udstyret med et FordPass Connect indbygget modem.
- Din bil skal være tilføjet til FordPass.
- Din smartphone skal have et stærkt mobilsignal.
- Din bil skal holde parkeret i et åbent område.
- Dine tilslutningsindstillinger skal være aktiveret.
Tilslutning til FordPass Connect
FordPass - version 5.X
Gør følgende for at oprette forbindelse til din bil:
- Start bilen
- Sørg for, at bilen er tændt, at motoren kører, og at bilen er parkeret i et åbent område
- Bekræft på skærmen i din bil, at dine forbindelsesindstillinger er aktiveret
- Åbn FordPass-appen
-
Vælg Opret forbindelse til bil.
Bemærk: Hvis din bil er udstyret med et FordPass Connect-modem, og feltet Tilslut til bil ikke vises, skal du kontakte os via appen (Konto > Hjælp)
- Tryk på Jeg har startet mit bil
-
Læs og accepter prompten på skærmen i din bil
Bemærk: Det kan tage op til to minutter, før forbindelsen er fuldført. Hvis du ikke får en vejledning op på skærmen i din bil, kan du finde hjælp under emnet "Manglende vejledning til aktivering af bil"
- Tryk på Kontroller forbindelsesstatus når du accepterer prompten i bilen.
FordPass vil dirigere dig tilbage til startskærmen, og fjernkommandoerne (hvis de er tilgængelige) vises under billedet af din bil
FordPass - verson 4.X
Gør følgende for at oprette forbindelse til din bil:
- Åbn FordPass-appen.
- Vælg ikonet Startskærmen.
- Tryk på Aktivering af bil.
Bemærk: Kontakt os hvis din bil er udstyret med et FordPass Connect-modem og knappen 'Aktiver bil' ikke vises. Du kan kontakte os via FordPass-appen (Konto > Hjælp).
- Start motoren i din bil.
- Lad den være i parkeringstilstand, og lad motoren køre. En meddelelse vises på skærmen i din bil.
-
Bekræft aktivering i pop-op-vinduet
Bemærk: Hvis du ikke får en vejledning op på skærmen i din bil, kan du finde hjælp under emnet "Manglende vejledning til aktivering af bil"
- Opdater startskærmen i FordPass ved at trække ned på din enheds skærm.
Fjernkommandoerne bør vises under billedet af din bil.
Tips, hvis du ikke kan aktivere din bil
- Hvis du modtager en besked om, at funktionen ikke er tilgængelig i firmabiler, kan du kontakte os for yderligere support via Konto > Hjælp i FordPass-appen.
- Læs vejledningen: Aktivering af bil ikke gennemført.
- Hvis du havde fjernbetjente funktioner før og skiftede enheder eller mistede din telefon, anbefaler vi dig at læse følgende:
- For tabte eller stjålne enheder, læs vejledningen Jeg har mistet min enhed og FordPass er stadig aktiv.
- For nye enheder, læs vejledningen Jeg har en ny enhed og ønsker at tilføje FordPass.
- Hvis fejlfindingen ikke lykkes, er du velkommen til at kontakte os via Konto > Hjælp i FordPass-appen.
Yderligere fejlfindingsmuligheder
Hvis du oplever andre problemer, henviser vi dig tilFordPass' fejlfindingsside for yderligere support.
Yderligere oplysninger
Hvordan fjernstarter jeg min bil med FordPass?
*FordPass Appen er kompatibel med udvalgte smartphoneplatforme og tilgængelig via download. Der kan være gebyrer for data.